• Eigentijds jaarverslag met wow-effect



    review-feat“In je eigen tuin, op het schoolplein, in de buurt, onderweg… Overal laat IVN je de natuur beleven. Binnen vier thema’s brengen wij voor iedereen – jong en oud – die natuur dichterbij. Zo richt het thema Kind & Natuur zich op jonge kinderen en hun ouders. Met de campagne Grijs, groen & gelukkig brengen we de natuur zelfs tot in zorginstellingen. En bij Gastheer van het Landschap richten we ons op recreatieve ondernemers die de weetjes van de natuur om hen heen graag overbrengen op hun gasten.

    Onze doelgroep is dus groot en divers; van natuurliefhebbers en leden tot partners en sponsoren. Het aantal campagnes en activiteiten is nog veel omvangrijker. Een groot aantal voorbeelden komt terecht in het IVN Jaarverslag dat wij nu voor de tweede keer digitaal uitbrachten. Als duurzame organisatie is online de way to go. Beter dan print. Bovendien is online eigentijdser. De diverse technische templates, die Ruud Slagmolen en Len Blonk aanbieden, maken het verslag afwisselend en zorgen voor een gevarieerd bladritme. Dat vergroot de leesbaarheid weer. Dit jaar werd de look & feel zeer geslaagd aangepast aan onze vernieuwde website. Vooral bij het openen van de cover leverde dat bij veel gebruikers het beoogde wow-effect op.

    We krijgen spontaan positieve reacties. Collega’s en vrijwilligers ervaren de online uitgave als een fraai overzicht van de activiteiten in het afgelopen jaar. Het geeft ze een trots gevoel. De samenwerking met Ruud en Len is prettig. Ze zijn geen uitvoerders, maar echte comakers. Wij leveren zelf de content aan, zij maken die vervolgens geschikt voor de diverse templates, adviseren welk template het beste bij welk onderwerp past, en realiseren uiteindelijk toch weer een unieke uitstraling. Dat is ook de reden waarom we voor de tweede keer bij hen aanklopten. En nu? Op naar een volgende uitgave met wellicht nieuwe functionaliteiten die opnieuw dat wow-effect teweegbrengen.”

    Bekijk het IVN Jaarverslag

    Rogier Jacobse Medewerker Marketingcommunicatie IVN

  • ‘Snelle congreskrant oogst veel waardering, zelfs vanuit Nieuw-Zeeland’

     

    review-feat“OnderwijsAdvies is een innovatieve organisatie die zich richt op klanten in het onderwijs, de opvoeding en de zorg. Ruim driehonderd medewerkers zetten zich vakkundig en met passie in om samen met de opdrachtgevers te werken aan de optimale ontwikkeling van ieder kind. Wij leveren producten en diensten die zich in de praktijk hebben bewezen. Onder meer de visie en aanpak rond Visible Learning.

    De Nieuw-Zeelandse wetenschapper en bijzonder hoogleraar John Hattie deed meer dan duizend meta-analyses van 50 duizend onderwijsonderzoeken. En daarbij verzamelde hij gegevens van ruim 240 miljoen leerlingen wereldwijd. Zijn onderzoek is het meest uitgebreide, op bewijs gerichte, onderzoek naar wat het beste werkt om leerprestaties te verbeteren.

    Samen met de Bazalt Groep organiseerde OnderwijsAdvies het congres ‘Visible learning’. We haalden samen John Hattie naar Nederland om zijn bevindingen hier toe te lichten. We kozen er tevens voor om achteraf een digitale congreskrant naar de bezoekers te sturen. Met REVIEW kregen zij niet alleen een goede terugblik – met veel foto’s – te zien, maar konden wij ook nog eens extra informatie aanbieden, al dan niet voorzien van links naar diverse websites. Ook de projectleider kwam hierin aan het woord én John Hattie. Met de fraaie vormgeving was het een mooi cadeautje na afloop van het congres. Het leverde veel positieve reacties op.

    Dankzij het feit dat Ruud en Len al veel voor het congres realiseerden – van interviews tot korte gesprekken met voorbeeldscholen – konden wij het blad al heel snel na afloop rondsturen. Bovendien werd ons daarmee veel werk uit handen genomen. Ook dat is zeer prettig, want zo’n congres kost je sowieso al veel tijd en inspanning.

    Bezoekers waardeerden de hoge kwaliteit van ons congres. De fraaie online congreskrant droeg ook flink aan die waardering bij. Zelfs vanuit Nieuw-Zeeland kregen wij later complimenten over deze uitgave. Hattie bezoekt veel landen, maar hij ziet zelden zo’n fraaie uitgave achteraf.”

    Petra Minderhout Stafadviseur Marketing en Communicatie OnderwijsAdvies

  • ‘Voor dezelfde kosten vaker een online blad uitbrengen’

     

    werelds-portfolio1“De franchiseformule Holland International Reisbureau is onderdeel van TUI Nederland, de grootste reisorganisatie van ons land. Binnen deze formule zijn circa veertig reisbureaus actief in de verkoop van reizen. Met het gedrukte magazine Werelds! boeien en binden zij hun klanten. Dat doen ze nu ook geruime tijd met de online variant.

    De digitale Werelds! biedt diverse voordelen. Tegen dezelfde kosten als een papieren versie kun je een online blad vaker uitbrengen. Daarmee creëer je meer contactmomenten met je klanten en kun je ze vaker op reisgebied inspireren. Door het interactieve karakter en de links naar de boekbare websites van de reisbureaus verhoog je het web bezoek en ook niet onbelangrijk, kan de reis direct online geboekt worden.

    Met een online blad kun je ook eenvoudiger een hoger bereik realiseren. Lezers delen via social media het blad gemakkelijk met hun vrienden en familieleden. Al met al kun je sneller schakelen, vaker verschijnen, meer inspelen op de actualiteit en indien nodig op het allerlaatste moment ook nog content wijzigen.

    Deze eigentijdse manier van communiceren bevalt ons uitstekend. De digitale Werelds! is een mooi, interactief en professioneel visitekaartje voor onze reisbureaus waarin je meer verhalen en grotere foto’s kwijt kunt dan in de doorsnee nieuwsbrief. Meer en vaker beleving dus; en dat is waar het in deze business vooral om draait.”

    Ytje den Otter Account Manager Franchise Holland International Reisbureau

  • ‘We bereiken nu veel meer werkgevers en belangstellenden’

     

    incl1“Met meer dan 150 nationaliteiten is Den Haag een diverse stad geworden. Ruim een derde van de inwoners is niet-westers migrant. Deze diversiteit zie je ook terug op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers zijn die veranderingen zichtbaar in hun klantenbestand en op de werkvloer. Met de campagne Den Haag Inclusief stimuleren we deze werkgevers om zich actief in te zetten voor een inclusief personeelsbeleid. Iedereen in de stad verdient immers een gelijke kans op de arbeidsmarkt.

    Lindblom is een adviesbureau voor communicatie, public relations en public affairs in het hart van Den Haag en met gevoel voor maatschappelijke issues. Voor het Platform Den Haag Inclusief werkt ons bureau aan het voorkomen van bewuste of onbewuste uitsluiting. Daarvoor ontwikkelen we postercampagnes, maakten we een boekje en organiseren we regelmatig, events, acties en netwerkbijeenkomsten.

    Het digitale magazine ‘INCL.’ is een welkome aanvulling op deze communicatiemix. We bereiken een veel grotere groep en we kunnen met de online uitgave meer tonen wat er zoal binnen het project gebeurt. Bij een presentatie beperk je je vaak tot één onderdeel van het hele verhaal. De reacties op het blad zijn positief. De Gemeente Den Haag heeft een zeer breed adressenbestand. Na de verzending kwamen nauwelijks uitschrijvingen.

    Ook de samenwerking met Ruud Slagmolen en Len Blonk is bijzondere prettig. Ruud en ik zijn oud-collega’s en het voelt vertrouwd om weer met elkaar samen te werken. Zijn teksten lopen lekker en waren in één keer raak. Het format is professioneel, de productie verliep vlot en wij zijn ook zeer blij met hun flexibele instelling. Ook als je op het laatst het magazine goed bij je ontvangers wilt krijgen, zijn Ruud en Len geduldig en behulpzaam.”

    Diana Kleinjans partner Lindblom PR/PA

  • ‘Unieke mix van kerstgroet en mini-jaarverslag’

     

    verkeers“De Verkeersonderneming is een organisatie die in de Rotterdamse regio aan een betere bereikbaarheid werkt, en daarmee aan minder files. Omdat goede bereikbaarheid voor vrijwel iedereen belangrijk is, kennen we veel doelgroepen: van automobilisten, werkgevers, logistieke bedrijven in de regio tot politiek en omliggende gemeentes als Spijkenisse en Krimpen aan den IJssel. Daarnaast Rijkswaterstaat, Port of Rotterdam, gemeente Rotterdam en Stadsregio Rotterdam.

    Het is een heel gedoe om al die partijen en betrokkenen aan het einde van elk jaar een gedrukte kerstwens te sturen. Willen we bovendien laten zien welke resultaten het afgelopen jaar zijn bereikt, dan zouden we een epistel van minstens twee A4-tjes moeten bijsluiten. Het online format van Ruud Slagmolen en Len Blonk is een uitstekende, eigentijdse en belevingsvolle oplossing. Naast de kerstwens kunnen we veel nieuws kwijt. Elke ontvanger klikt op het item dat hem of haar aanspreekt en leest verder.

    Dat deze online mix van wens en mini-jaarverslag werkt, blijkt uit de vele positieve reacties die wij ontvingen. Veel ontvangers bekeken verschillende onderwerpen en vonden het leuk én nuttig om zo’n interactieve kerstgroet te ontvangen. De samenwerking met de makers ervaren we als zeer positief. We werken graag met partners die flexibel zijn, snel schakelen en ook nog eens met ons meedeken voor het beste resultaat.”

    Monique Monster Communicatieadviseur De Verkeersonderneming

  • ‘We bereiken nu een veel grotere doelgroep’

     

    werelds5effting“Wat zestig jaar geleden nog een klein familiebedrijf was, is nu een grote reisonderneming die van alle markten thuis is. Met 25 reisspecialisten bieden we zo’n 450 jaar reiservaring aan. Naast pakketreizen stelt Effting Reizen dan ook zeer goed maatwerk samen. Daarvoor kunnen klanten ook bij ons callcenter terecht. Die behandelt aanvragen via chat, mail, web en telefoon. Daarnaast verzorgen we zakenreizen, groeps- en incentive reizen, en reizen voor stellen die in het buitenland willen trouwen.

    Ook met de online Werelds! inspireren we elk kwartaal onze klanten. De onderwerpen zijn informatief, de bestemmingen gevarieerd en de artikelen speels. Als we over de Cubaanse mix praten, schotelen we de lezers ook het recept voor hoe zij een mojito cocktail kunnen maken.

    Elk zichzelf respecterend reisbureau moet eigenlijk zo’n digitaal relatieblad hebben. In deze tijd is dat een onmisbare aanvulling op bijvoorbeeld een gedrukt magazine. Zo bedien je allerhande doelgroepen, van jong tot oud. Wil je veel mensen bereiken, dan moet je een papieren versie eigenlijk huis aan huis bezorgen. Maar dat is financieel niet meer te doen.

    Met een online uitgave kun je een veel grotere doelgroep bereiken. Wij sturen het nu naar zesduizend klanten. En we zien dat veel mensen het blad via social media weer met anderen delen. De samenwerking met de makers verloopt prima. Ruud en Len weten elke keer weer met een verrassend nummer te komen die volop interactie biedt om de aandacht van de lezer langer vast te houden.”

    Loes Vervaart Manager Effting Reizen

  • ‘Professioneel, onderscheidend en aansprekend’

     

    bereik2014“Wij ervaren al enkele jaren dat je kerstwensen en public relations goed kunt combineren. Op onze online eindejaarswens kregen wij al diverse positieve reacties. Ontvangers vinden het leuk dat ze naast het gebruikelijke ‘Fijne kerst en gelukkig Nieuwjaar’ ook kunnen lezen welke resultaten BEREIK! heeft gerealiseerd. BEREIK! is de samenwerkingsorganisatie voor bereikbaarheidsvraagstukken in de regio’s Haaglanden en Rotterdam.

    Het leuke van deze opzet is dat deze onderscheidende digitale kerstwens direct een totaaloverzicht geeft van alle hoogtepunten in het afgelopen jaar. Wil je meer weten over een bepaald onderwerp, dan klik je eenvoudigweg door. Het geheel is professioneel en ziet er aansprekend uit. Bovendien functioneert het prima.

    De samenwerking met Ruud en Len is prettig. Wij vinden het fijn om partners te hebben die teksten redigeren, meelezen, meedenken en op die manier suggesties aandragen ter verbetering. Bovendien is de service snel; na het aanleveren van de basistekst was de kerstwens binnen een paar dagen gereed. En voor vragen zijn Ruud en Len altijd bereikbaar; dat waarderden wij zeer.”

    Monique Knoop Communicatieadviseur BEREIK!